Hembesök
Innan vi kan ge dig en offert på tjänsterna du vill ha utförda gör vi ett hembesök för att få en uppfattning om arbetets omfattning och bohagets värde.
Alla värderingar är kostnadsfria och helt utan förpliktelser. De utförs av vår värderingsman med expertkunskaper om designföremål, möbler och antikviteter samt med erfarenhet av värderingar vid auktionshus. Tack vare värderingsmannens kompetens kan du lita på att vår värdering av bohaget är trovärdig och överensstämmer med det marknadsmässiga värdet.
Självklart kan du även välja att bara sälja delar av bohaget och utföra resterande arbete själv. Berätta i så fall för värderingsmannen vilka saker du vill behålla, om de fortfarande finns kvar i bostaden.
Har du frågor om något föremål eller någon annan fundering, tveka inte att fråga vår värderingsman!
Vad händer efter värderingsbesöket?
Efter värderingsbesöket sammanställer vi en skriftlig offert. Den får du för det mesta via e-post inom 1–2 dagar. Är det brådskande kan offerten ges snabbare, men vi vill helst ha tid att undersöka sakerna vi sett för att kunna göra en bra värdering. I offerten specificerar vi arbetskostnaderna och listar föremål med priser som vi betalar.
När ni har tagit ställning till vårt erbjudande sätter vi upp en tidsplan för när arbetet kan påbörjas och när det ska vara klart och kommer överens om eventuella övriga villkor.